artikel

Verhalen van de klant zijn de nieuwe cijfers

Businessmodellen

Productontwerp is in onze ‘belevingseconomie’ veranderd van klassiek ingenieursproces naar een co-creatieve kruisbestuiving tussen klant/consument, designer en marktonderzoeker.

Businessmodellen en klantrelaties zijn ingrijpend veranderd. De digitale ontwikkeling is zo vergevorderd dat de volgende stap disruptie is: het opblazen van oude systemen en gewoontes. De belevingseconomie opereert op het snijvlak van innovatie, kwaliteit, design en (markt)onderzoek. Strategen in design Jacobs&Kars en marktonderzoeksbureau SAMR slaan de handen ineen om bedrijven te adviseren bij de aansluiting tussen productinnovatie en -ontwerp en klantbeleving.

Download het interview met Willem Brethouwer, directeur van SAMR (SmartAgentMarketResponse) en Willem Kars, directeur van bureau Jacobs&Kars uit Sigma 5, november 2105: ‘Innovatie, klantonderzoek en design als integrale benadering’.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels