artikel

SER wil betere klachtbehandeling

Geen categorie

Ondernemers moeten klachten beter gaan behandelen. Ze moeten beter bekendmaken dat ze zijn aangesloten bij een geschillencommissie. Dat stelt de Socia

Ondernemers moeten klachten beter gaan behandelen. Ze moeten beter bekendmaken dat ze zijn aangesloten bij een geschillencommissie. Dat stelt de Sociaal Economische Raad (SER) in een advies aan staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken. Het merendeel van de klachten blijkt zich voor te doen op een beperkt aantal terreinen. De staatssecretaris wil dat er een fors aantal geschillencommissies bij komt. Speciaal voor ondernemers uit het mkb die weinig ervaring hebben met het managen van klachten heeft de SER de klachtenbrocure ‘Klachten = Kennis: Doe er meer mee!’ gemaakt. Hij is te downloaden van www.consumentenvoorwaarden.ser.nl. Op www.staiksterk.nl staat een korte versie met veel nuttige achtergrondinformatie. Zie ook: www.juridisch.com.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels