artikel

KPN wint Business Process Exellence Award 2005

Geen categorie

Deze door IDS Scheer bedachte prijs kent vijf categorieën en wordt jaarlijks toegekend aan bedrijven die excelleren in het vinden van innovatieve oplo

Deze door IDS Scheer bedachte prijs kent vijf categorieën en wordt jaarlijks toegekend aan bedrijven die excelleren in het vinden van innovatieve oplossingen die ook leiden tot voordelen voor gebruikers. KPN ontving de prijs op 6 juni in de categorie strategie door de zeer innovatieve wijze waarop het inspeelt op de marktbehoeften en -ontwikkelingen in de zeer competitieve telecommarkt. Het bedrijf streeft naar maximale klanttevredenheid en bereikt dat door een continue focus op operational excellence. Het richt zich daarom ondermeer intensief op het optimaliseren van haar bedrijfsprocessen. Business Process Modeling -waarbij gebruikgemaakt wordt van de uitgangspunten en middelen van de ARIS-methode- is daarbij een essentieel onderdeel. KPN doet dit in drie stappen: invoering van een ontwikkelingscyclus voor processen, ontwerpen van een state-of-the-art weboplossing voor eindgebruikers en vastlegging van duidelijke regels voor het modelleren van processen. In die laatste stap wordt rekening gehouden met wettelijke regelgeving zoals de Sarbanes Oxley Act en IFRS. De vijf winnende cases van de prijs zullen in boekvorm verschijnen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels