artikel

Consumenten in VS vinden CSR belangrijk

Geen categorie

Corporate Social Responsibility (CSR, oftewel maatschappelijk verantwoord ondernemen) is in Amerika een onderwerp dat sterk in de belangstelling staat

Corporate Social Responsibility (CSR, oftewel maatschappelijk verantwoord ondernemen) is in Amerika een onderwerp dat sterk in de belangstelling staat. Volgens een onderzoek van het Natural Marketing Institute (NMI) vindt bijna 90 procent van de Amerikaanse bevolking dat het belangrijk is dat bedrijven niet alleen streven naar winst, maar dat ze ook letten op hun impact op de belangen van de samenleving en het milieu.
Hoewel op het consumentengedrag veel verschillende factoren van invloed zijn, menen de onderzoekers dat de implicaties van hun onderzoek verreikend zijn voor het bedrijfsleven. Meer dan 70 procent van de respondenten geeft aan dat ze eerder producten of diensten zullen aanschaffen van een bedrijf waarvan ze weten dat het bewust is van zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid. En 50 procent acht het waarschijnlijk dat ze van zo’n bedrijf eerder aandelen zullen kopen. Zie ook: www.iisd.org en www.wbcsd.org.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels