artikel

Kwaliteitsonderscheiding voor vrijwilligersorganisaties

Geen categorie

Op 31 augustus jl. overhandigde Tineke Lodders-Elfferich, voorzitter van Vereniging NOV, de kwaliteitsonderscheiding ‘Vrijwillige Inzet: GOED GEREGELD

Op 31 augustus jl. overhandigde Tineke Lodders-Elfferich, voorzitter van Vereniging NOV, de kwaliteitsonderscheiding ‘Vrijwillige Inzet: GOED GEREGELD!’ aan SOS Telefonische Hulpdienst Zuid-Holland Noord te Leiden. De onderscheiding is bedoeld voor vrijwilligersorganisaties die op een objectieve manier hebben laten zien dat ze het vrijwilligerswerk succesvol en aantrekkelijk hebben georganiseerd. Vrijwilligers op hun beurt weten dat ze binnen die organisaties kunnen rekenen op voldoende mogelijkheden om zich goed te kunnen inzetten.
SOS Telefonische Hulpdienst Zuid-Holland Noord heeft de scores op de vier onderdelen van de zelfevaluatie ruim gehaald. Zo is er een handboek voor vrijwilligers en een missieverklaring. Per jaar krijgt de organisatie, waar naast enkele beroepskrachten 85 vrijwilligers actief zijn, ruim 10.000 gesprekken te verwerken. Daarmee is het de grootste telefonische hulpdienst in Nederland. Kijk voor de gratis zelfevaluatie op www.nov.nl. Zie ook: www.x-s2.nl en www.cogis.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels