artikel

Toegankelijkheid webwinkel krijgt impuls

Geen categorie

SNS Bank en schoenenretailer Scapino ontvingen als eerste organisaties het “Waarmerk Drempelvrij.nl” van de Stichting Waarmerk Drempelvrij.nl. Deze st

SNS Bank en schoenenretailer Scapino ontvingen als eerste organisaties het “Waarmerk Drempelvrij.nl” van de Stichting Waarmerk Drempelvrij.nl. Deze stichting heeft als doel de toegankelijkheid van websites te bevorderen. Scapino is de eerste webwinkel die voldoet aan de eisen van toegankelijk internet. SNS Bank kreeg ook het keurmerk en heeft daarmee een wereldprimeur: het is de eerste bank ter wereld waarvan de dienstverlening met betrekking tot mobiel bankieren voldoet aan de internationale eisen voor online toegankelijkheid. Beide bedrijven bewijzen dat investeren in een toegankelijke website lonend is voor consument en ondernemer. Onderzoek heeft uitgewezen dat voor 20 procent van de Nederlanders de thuiswinkelmarkt niet optimaal bereikbaar is omdat ze stranden op digitale webwinkels die niet volgens de standaarden zijn gebouwd. Het gaat om bijna 3 miljoen potentiële klanten, nog afgezien van de groeiende groep senioren van 1,6 miljoen mensen voor wie toegankelijk internet een must is. Zie ook: www.drempelvrij.nl, www.euroaccessibility.org en www.accessibility.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels