artikel

Eerlijke waar: de consument is er klaar voor

Geen categorie

Supermarkten zien brood in het groeiend maatschappelijk bewustzijn bij veel consumenten. Bij Albert Heijn is een nieuwe serie producten verkrijgbaar v

Supermarkten zien brood in het groeiend maatschappelijk bewustzijn bij veel consumenten. Bij Albert Heijn is een nieuwe serie producten verkrijgbaar van Fair Trade Original, de organisatie ten behoeve van eerlijke handel. Albert Heijn is met het keurmerk Utz Kapeh de grootste verkoper van ‘verantwoorde koffie’. Laurus -het moederconcern van Super de Boer- heeft inmiddels ook contracten gesloten met Fair Trade Original. Met het keurmerk Rainforest Alliance wil Laurus zich inspannen voor verbetering van de levensomstandigheden van boerenfamilies in ontwikkelingslanden. Fair Trade -medeoprichter van Max Havelaar- wil met haar totaal vernieuwde merk FairTrade Original dit jaar via de supermarkten een doorbraak bij het publiek forceren: “Wij denken dat de consument er nu klaar voor is.” Zie ook: www.maketradefair.com en www.globalisering.com.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels