artikel

Nederlandse Consumentenlijn Telemarketing

Geen categorie

Het Nederlandse bedrijfsleven begint in 2006 met een informatie- en klachtenlijn voor telefonische verkoop en marketing: de Consumentenlijn Telemarket

Het Nederlandse bedrijfsleven begint in 2006 met een informatie- en klachtenlijn voor telefonische verkoop en marketing: de Consumentenlijn Telemarketing. Bedoeling is dat dit meldpunt een schakel gaat worden in de zelfregulering binnen telemarketing. Duidelijkheid voor de consument is het belangrijkste streven. Die wordt wegwijs gemaakt in de regelgeving rondom telefonische verkoop; ook het indienen van een klacht wordt makkelijker.
Bovendien vragen onderwerpen als het recht van verzet en het bestaan van het zogeheten Infofilter om voortdurende consumentenvoorlichting. De aan het meldpunt deelnemende partijen hebben voor 2006 allemaal 10.000 euro beschikbaar gesteld. Verwacht wordt dat zich nog meer partijen zullen aanmelden. Zie ook: www.infofilter.nl en www.reclamecode.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels