artikel

Communicatie en organisatie-commitment

Geen categorie

Mark van Vuuren promoveerde aan de Universiteit Twente op 27 oktober op een onderzoek over medewerkersbetrokkenheid. Hij hanteerde o.a. het ‘Competing

Mark van Vuuren promoveerde aan de Universiteit Twente op 27 oktober op een onderzoek over medewerkersbetrokkenheid. Hij hanteerde o.a. het ‘Competing Values Model’. Mensen met een hoge affectieve betrokkenheid (veel verlangen om een bijdrage te leveren) en een hoge normatieve betrokkenheid (in hoge mate de perceptie hebben dat loyaliteit verplicht is) blijken het meest voor de organisatie over te hebben. Van Vuuren stelde ook vast dat motivatie en competentie goede voorspellers zijn van commitment. Dit gevoel van betrokkenheid wordt bevorderd als het management het juiste imago schept met de juiste communicatie. Dus: communicatie creëert commitment. Zie ook: www.schworks.nl/sprank.htm en www.waardenspel.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels