artikel

Duurzaam consumeren is geen aanval op je portemonnee

Geen categorie

Eind oktober hebben 300 duurzame Belgische bedrijven een week hun deuren opengezet voor het grote publiek. Volgens de statistieken is 65 procent van d

Eind oktober hebben 300 duurzame Belgische bedrijven een week hun deuren opengezet voor het grote publiek. Volgens de statistieken is 65 procent van de Belgen gevoelig voor thema’s als milieuzorg, mensenrechten en eerlijke handel. Maar slechts bij 9 procent blijft het niet bij goede voornemens. Belgen blijken ook vaak slecht geïnformeerd te zijn. Een voorbeeld is de hardnekkige opvatting dat duurzaam leven te maken heeft met zelf je sokken breien of zelf je brood bakken. Wat de Week voor Duurzame Ontwikkeling wil promoten is dat het maken van duurzame keuzes geen aanval hoeft te zijn op je portemonnee of dat je op tafel aan kwaliteit moet inboeten. Zie ook: www.bewustverbruiken.org

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels