artikel

Ervaringen van patiënten als verbetermeter

Geen categorie

Eind 2005 startten vijftien afdelingen Dagbehandeling en Kort Verblijf met het project Elektronische Patiëntenfeedback (EPFB). Patiënten vullen thuis

Eind 2005 startten vijftien afdelingen Dagbehandeling en Kort Verblijf met het project Elektronische Patiëntenfeedback (EPFB). Patiënten vullen thuis de vragenlijst in via internet. Zodra een aantal patiënten de lijst heeft ingevuld, zijn de geanonimiseerde resultaten online zichtbaar. Gebleken is dat afdelingen op deze manier veel inzichten verkregen die de aanzet gaven tot het doorvoeren van verbeteringen. De verbeteringen werden teruggezien in de scores: ‘Je merkt het meteen aan de feedback wanneer je iets hebt aangepast’. Thans werken ook poliklinieken en verpleegafdelingen uit Sneller Beter ziekenhuizen met dit feedbacksysteem. Er zijn ook ziekenhuizen die het organisatiebreed hebben ingevoerd. Dit geeft hen de mogelijkheid om een interne vergelijking tussen afdelingen te maken. Zie ook: www.snellerbeter.nl en www.kiesbeter.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels