artikel

Innovatie: wat wil de klant?

Geen categorie

De Boston Consulting Group vroeg 1000 topmanagers van grote ondernemingen wereldwijd naar het belang van innovatie. Probleem is dikwijls het beperkte

De Boston Consulting Group vroeg 1000 topmanagers van grote ondernemingen wereldwijd naar het belang van innovatie. Probleem is dikwijls het beperkte inzicht in wat de klant wil. 52 procent van de respondenten blijkt niet tevreden over de opbrengst van de investeringen, in de Benelux is dat 60 procent.
Goede ideeën zijn er genoeg, lastiger is het slechts dat handjevol ideeën te kiezen dat nader onderzocht moeten worden. De onderzoekers adviseren om van meet af aan ingenieurs of andere technici samen te brengen met marketeers (de kenners van marktsegmenten) en specialisten uit de logistiek (de meedenkers over toeleveringstijden en ‘time to market’). Belangrijk is ook innovaties die niet aanslaan te durven afvoeren. Zie ook: www.innovatieland.org en www.brint.com.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels