artikel

Spiegelmethode zorgt voor klantgerichter ziekenhuis

Geen categorie

Uit acht nominties is op het congres “Patiëntgerichtheid. Hoe? Zo!” het Zaans Medisch Centrum verkozen tot het Sneller Beter Ziekenhuis met het beste

Uit acht nominties is op het congres “Patiëntgerichtheid. Hoe? Zo!” het Zaans Medisch Centrum verkozen tot het Sneller Beter Ziekenhuis met het beste project op het gebied van patiëntenparticipatie. Bij de spiegelmethode die dit ziekenhuis hanteert, vertelt onder leiding van een getrainde gespreksleider een groepje (ex)patiënten over hun ervaringen in het ziekenhuis.
Tijdens dit spiegelgesprek zijn de zorgverleners aanwezig, maar alleen als toehoorders. Ze mogen niet reageren op wat er wordt gezegd. De patiënten voelen zich gehoord en bij de zorgverleners onstaat een gevoel van bewustwording. Zie ook: www.snellerbeter.nl en www.niaz.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels