artikel

Kloof tussen marketeers en topmanagement

Geen categorie

‘Omzet’ wordt door Nederlandse bedrijven het meest gebruikt om de marketingprestatie te meten. Aldus een onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmege

‘Omzet’ wordt door Nederlandse bedrijven het meest gebruikt om de marketingprestatie te meten. Aldus een onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen samen met ICSB Marketing en Strategie & Marketing Online. Deze indicator is de meest gerapporteerde indicator aan het topmanagement. Marketeers vinden echter ‘klanttevredenheid’ de meest geschikte indicator om de marketingprestatie te meten.
Deze onderzoeksbevindingen wijzen op een kloof tussen marketing en organisatieleiding. Want het blijkt ook dat bedrijven hun marketingactiviteiten zeer sterk sturen op financiële indicatoren, terwijl marketeers meer op klantindicatoren willen letten. Zie ook: www.knowthis.com en www.marketingweb.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels