artikel

Kwaliteit publieke dienstverlening: overheid moet vertrouwen bij de burger scheppen

Geen categorie

Bureau Accenture deed een internationaal onderzoek onder 4000 ambtenaren en vroeg hen naar hoe hun overheid erin slaagde de dienstverlening aan de bur

Bureau Accenture deed een internationaal onderzoek onder 4000 ambtenaren en vroeg hen naar hoe hun overheid erin slaagde de dienstverlening aan de burger steeds verder te verbeteren. Als belangrijke succesfactoren komen naar voren het overzichtelijk en transparant maken van organisatiestructuren en het enthousiasmeren van ambtenaren voor kwaliteit. Succesvolle overheden gaan verder dan de burger tevreden te stellen; het credo is nu het scheppen van vertrouwen en lange termijn meerwaarde. De adviezen van de onderzoekers: kijk de kunst af bij de private sector (en pas oplossingen zinvol toe in een publieke sector context) en gebruik de modernste informatietechnologieën. Zie ook: www.e-overheid.nl

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels