artikel

Politie verbeterde prestaties in 2005

Geen categorie

Dat komt naar voren in het Jaarverslag Nederlandse Politie 2005. De beschikbaarheid van de politie voor het publiek ging omhoog. Mensen zijn tevredene

Dat komt naar voren in het Jaarverslag Nederlandse Politie 2005. De beschikbaarheid van de politie voor het publiek ging omhoog. Mensen zijn tevredener over hun contacten met de politie. 16 van de 26 korpsen haalden de norm voor telefonische bereikbaarheid op 0900-8844. In 2004 waren dat nog maar 10 korpsen. Ook de kwaliteit van de dienstverlening via dat telefoonnummer verbeterde. Wat betreft het alarmnummer 112 voldoen alle korpsen aan de norm voor bereikbaarheid. Het percentage zaken van veelplegers en hardekern-jongeren waarbij het proces verbaal binnen 30 dagen bij het Openbaar Ministerie ligt, ging omhoog van 66,6 naar 71,1. Het ziekteverzuim ging omlaag, de doelmatigheid steeg.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels