artikel

Consument wil eerlijkheid

Geen categorie

Volgens een recent Duits onderzoek gelooft niet meer dan een kwart van de mensen dat bedrijven hun klanten op een eerlijke manier informeren. Klanten

Volgens een recent Duits onderzoek gelooft niet meer dan een kwart van de mensen dat bedrijven hun klanten op een eerlijke manier informeren. Klanten zijn over het algemeen goed geïnformeerd. Via internet wisselen ze met elkaar informatie uit over merken en producten. Een site als www.corporatecritic.org (waar bedrijven cijfers krijgen voor hun sociale verantwoordelijkheid) is al lang niet meer het domein van radicale anti-globalisten, maar wordt ook door gewone consumenten bezocht. De consument verlangt dat bedrijven zich maatschappijbewust opstellen en dat in hun communicatie uitdragen. Hij wil ook authenticiteit. Als iets ‘fake’ is, heeft de kritische consument dat snel door. Volgens de onderzoekers is de tijd van ‘de nieuwe eerlijkheid’ aangebroken. Zie ook: www.goodcompany.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels