artikel

‘Groen’ is moeilijk te communiceren

Geen categorie

Uit onderzoek van Landor Associates onder Amerikaanse consumenten blijkt dat 64 procent van de ondervraagden niet in staat was een ‘groen’ merk te noe

Uit onderzoek van Landor Associates onder Amerikaanse consumenten blijkt dat 64 procent van de ondervraagden niet in staat was een ‘groen’ merk te noemen. En dat terwijl bedrijven steeds vaker milieudoelstellingen opnemen in hun marketinginspanningen. Volgens de onderzoekers is de boodschap die bedrijven aan de consument probeert over te brengen niet helder.
Groene marketing is speciaal lastig voor bedrijjven uit ‘verdachte’ branches, zoals oliemaatschappijen. Hun milieuvriendelijke inspanningen worden dikwijls opgevat als het groenwassen van dubieuze activiteiten. Ondertussen zoeken andere bedrijven alternatieve manieren om zich als groen te profileren. Zo betalen Daimler Chrysler en Alcoa aan EcoZone 5000 dollar per billboard voor hun naamsvermelding op borden met publieke voorlichtingsboodschappen over het milieu. Zie ook: www.duurzaam-ondernemen.nl en www.ecomedia.us.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels