artikel

Selfservice verhoogt efficiency en omzet

Geen categorie

Bedrijven zetten selfservice steeds vaker in als extra service. Niet alleen voor hun minst waardevolle klanten, zoals zo vaak wordt gedacht. Dat blijk

Bedrijven zetten selfservice steeds vaker in als extra service. Niet alleen voor hun minst waardevolle klanten, zoals zo vaak wordt gedacht. Dat blijkt uit onderzoek van MarketResponse in opdracht van VODW Marketing. Op de site van Ikea bijvoorbeeld kunnen vragen worden gesteld aan een computergestuurde live agent en op de site van Eneco kunnen meterstanden worden doorgegeven.
Door de verhoogde efficiency die het gevolg is van selfservice ontstaan er meer klantcontactmomenten. Dit resulteert in meer verkoopmomenten dus in meer winst. Het merendeel van de bedrijven (58 procent) zet selfservice in om de klantgerichtheid te vergroten, een derde (37 procent) om de efficiency te verhogen en 18 procent om meer omzet te behalen. En 24 procent geeft aan een combinatie van doelen na te streven. Zie ook: www.marketresponse.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels