artikel

Super de Boer wil dé groene supermarkt zijn

Geen categorie

Moederbedrijf Laurus ziet duurzaamheid als een uitweg uit de ‘heilloze’ prijzenoorlog die nog steeds woedt in supermarktland. Vorig jaar is Laurus al

Moederbedrijf Laurus ziet duurzaamheid als een uitweg uit de ‘heilloze’ prijzenoorlog die nog steeds woedt in supermarktland. Vorig jaar is Laurus al gaan samenwerken met Stichting Natuur en Milieu en Oxfam Novib. Doel is om zich in 2008 te positioneren als koploper wat betreft duurzaam ondernemen, waarbij het ondermeer gaat om milieubescherming en armoedebestrijding. Gehoopt wordt dat de klant meer om duurzaamheid gaat geven dan om de prijs.
Super de Boer wil meer huismerken gaan voeren, zowel in verse als in droge kruidenierswaren. Daardoor is het mogelijk zelf het totstandkomen en de verwerking van producten te volgen en te controleren. In de winkels liggen nu al bananen en koffie met het Rainforest Alliance Keurmerk. Zie ook: www.rainforestfoundationuk.org en www.maketradefair.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels