artikel

Hoe ontwikkel je een big-datastrategie?

Innovatie

Vijf vragen die daarbij helpen.

• Ben je vooral geïnteresseerd in de kostenvoordelen van big data, in het vermogen van big data om de besluitvorming te verbeteren of in het vermogen om nieuwe producten en diensten te helpen creëren?
• Als je focus de besluitvorming is, is het dan vooral je doel om dezelfde beslissingen sneller te nemen of om betere beslissingen te nemen met meer data en analyse?
• Heb je een portfolio met een paar projecten die met elk van deze doelstellingen matchen – sommige in de discoveryfase en andere in de productiefase?
• Heeft je onderneming bepaald hoe agressief jullie moeten investeren in big data en nieuwe toepassingen moeten implementeren waaraan big data te pas komen? 
• Is er iemand anders in jullie bedrijfstak – of gerelateerde bedrijfstakken – die meer investeert in de technologie dan jullie?

Bron: ‘Big data aan het werk’ door Thomas Davenport.

Managementteam: ‘Als Davenport één ding duidelijk maakt dan is het dat aan de datarevolutie niet valt te ontkomen: Daar kun je dus maar beter goed op voorbereid zijn.’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels