artikel

Waarom senior leidinggevenden tijd moeten maken voor klanten

Innovatie

Senior leidinggevenden hebben vaak weinig tijd om het gebouw uit te gaan en met klanten te praten.

In deze blog leggen we uit waarom het juist zo belangrijk is voor het hogere management om tijd in de agenda te maken voor klantontwikkeling tijdens het

Wat willen klanten nou echt?
Steve Blank, oprichter van de Lean Startup movement, staat erom bekend dat hij bedrijven vertelt om eens naar buiten te gaan en met hun klanten te praten. Dit is typisch hoe organisaties erachter kunnen komen wat zij nou echt willen.

We praten vaak over het belang het senior management waar het steun aan teams betreft die nieuwe businessideeën onderzoeken. Het gebeurt echter vaak dat senior leidinggevenden helemaal geen tijd kunnen maken om met klanten te praten. Ze outsourcen deze taak vaak aan iemand anders. Een gevaarlijke gewoonte. Je kunt simpelweg geen externe professional inhuren om te leren over klantinteractie als je nieuwe businessideeën onderzoekt.

Je moet zelf de handen uit de mouwen steken en aan het werk gaan om jouw publiek te leren kennen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels