artikel

Je hoeft niet ziek te zijn om beter worden

Persoonlijke groei

Mijn beste klanten hebben één ding gemeen: ze weten allemaal dat iemand niet ziek hoeft te zijn om beter te worden. Ze zijn pragmatisch en altijd bereid iets nieuws een kans te geven. Ze weten ook dat als ze doen wat iedereen doet, ze zich niet onderscheiden en waarschijnlijk vastlopen. Als het op topprestaties aankomt, zit de meerderheid er altijd naast.

Je hoeft niet ziek te zijn om beter worden

Door: Paul Rulkens

Het boek Uitstekend bevat de beste ideeën die ik tegengekomen ben en waarvan ik uit ervaring weet dat ze mensen, teams en organisaties die al succesvol zijn, kunnen helpen nog beter te gaan presteren. Al deze ideeën hebben zich dubbel en dwars bewezen in de frontlinies van het moderne zakenen persoonlijke leven.

Uitstekend idee 1: Een neuslengte voorsprong
Om uw resultaten te verdubbelen hoeft u niet twee keer zo goed te worden. U hoeft alleen een klein beetje beter te worden op een paar cruciale gebieden. Dit is het vreemdste geheim van de zakenwereld en het heet ‘een neuslengte voorsprong’. Het vormt de sleutel tot het dramatisch versnellen van uw zakelijk en persoonlijk succes.

Uitstekend idee 2: Stap uit die tredmolen
Om gebruik te maken van die neuslengte voorsprong, moet u uit de dagelijkse tredmolen stappen en aan uzelf en uw bedrijf gaan werken. Dat doet u door te focussen op drie activiteiten die geen plafond hebben en dus grenzeloos effectief zijn: strategie, marketing en innovatie.

Uitstekend idee 3: Strategieën om de top te bereiken
Sommige zakelijke en leiderschapsconcepten zijn effectiever dan andere en helpen u sneller uitstekend te presteren en topprestaties neer te zetten. Deze strategieën zijn universeel en kunnen door iedereen altijd en overal ingezet worden.

Uitstekend idee 4: Marketing: het kan simpeler
Wat uw product of zakelijke dienst ook inhoudt, helderheid over de waarde die u kunt leveren is essentieel voor uw succes. Ik noem dit uitstekende marketing: een rijtje simpele ideeën die u fantastische resultaten kunnen opleveren.

Uitstekend idee 5: Innovatie: de meerderheid zit ernaast
Als u doet wat iedereen doet, steekt u niet af bij de rest en loopt u waarschijnlijk vast. Er zijn veel manieren om de dingen zo te doen dat u er met kop en schouders bovenuit steekt. Dat is de kern van innovatie. Wat ik ontdekt heb, is dat innovatie geen bakken geld hoeft te kosten, niet lang hoeft te duren en geen onbeheersbare kosten met zich mee hoeft te brengen. Alles wat u nodig heeft, is een consequent doorgevoerd voornemen om de normen die binnen uw sector of vakgebied gelden te doorbreken.

Uitstekend idee 6: Strategisch loslaten om verder te komen
Meer proberen te doen in minder tijd is niet langer het antwoord op te druk zijn. U moet eerst iets loslaten om te kunnen reiken naar hogere doelen. Uw slaagkans is recht evenredig aan uw vermogen om iets op te geven.

Uitstekend idee 7: Niet potentie maar prestaties tellen
Alle grote prestaties beginnen klein. Kleine verbeteringen die systematisch op een bepaald gebied toegepast worden, zorgen ervoor dat u uw potentie ten volle gaat benutten.

Uitstekend idee 8: Elke boodschap aan elk publiek communiceren
Succes bereikt u nooit in uw eentje. Het vermogen om mensen te enthousiasmeren en voor uw zaak te winnen, begint met de kwaliteit van uw communicatie. En die kwaliteit begint weer met een paar sterke ideeën waarmee u elke boodschap kunt overbrengen aan elk publiek.

Uitstekend idee 9: De wonderbaarlijke tijdmachine
Tijd is de grote gelijkmaker. Uw resultaten in het volgende kwartaal hangen af van hoe goed u uw tijd vandaag benut. Daarom moeten we onze tijd ook optimaal leren gebruiken. Een paar praktische, bewezen en krachtige ideeën zijn genoeg om uw eigen tijdmachine te bouwen zodat u twee keer zo veel resultaten kunt behalen in de helft van de tijd.

Uitstekend idee 10: Waarom slimme mensen domme dingen doen
Ondanks alles vertonen zelfs uitstekend presterende mensen, teams en organisaties soms ondermaats gedrag. Dat is te wijten aan een paar duidelijke denkfouten. Ondermaats denken verraadt zich door een aantal waarschuwingssignalen. Als u deze rode vlaggen eenmaal herkent, trapt u minder snel in de ondermaatse-prestatieval.

Paul Rulkens is auteur van het Boek Uitstekend, dat binnenkort verschijnt.

Het boek: Uitstekend
Wilt u uw business en uw carrière versnellen en als een giraf uittorenen boven de zee van muizen om uw heen? Dan is het nú tijd om daar serieus werk van te maken. Dit boek van high performance expert Paul Rulkens bevat zijn beste ideeën, inzichten en technieken om het beste te halen uit uw potentieel, van bedrijfsgroei tot het optimaliseren van uw eigen prestaties.

Lees meer artikelen van Paul Rulkens:

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels