artikel

Service Excellence genomineerd voor PIM Marketing Literatuurpijs

Strategie

Het boek Service Excellence is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs van het Platform Innovatie in Marketing. Service Excellence is geschreven door Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan en wordt uitgegeven door Vakmedianet. Service Excellence  laat zien hoe je een uitzonderlijke klantbeleving bereikt vanuit het management- en organisatieperspectief. In het boek beschrijven Thomassen en De Haan […]

Service Excellence genomineerd voor PIM Marketing Literatuurpijs

Het boek Service Excellence is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs van het Platform Innovatie in Marketing. Service Excellence is geschreven door Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan en wordt uitgegeven door Vakmedianet. Service Excellence  laat zien hoe je een uitzonderlijke klantbeleving bereikt vanuit het management- en organisatieperspectief.

In het boek beschrijven Thomassen en De Haan hoe je een emotionele connectie met klanten ontwikkelt, door ze een uitzonderlijke klantbeleving te bieden. Klanten steeds weer weten te boeien en aan je organisatie binden, is volgens de auteurs dé onderscheidende succesfactor – zowel voor het bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen. Noodzakelijke voorwaarde daarvoor is Service Excellence. Organisaties moeten dag in dag uit werken aan excellente klantgerichtheid en het boek biedt daar handvatten voor door het Europese Service Excellence Model te gebruiken. Ook is er een bij het boek horende website gelanceerd met nog meer tips om tot een excellente klantbeleving te komen.

De auteurs Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan zijn specialisten op het terrein van service excellence. Jean-Pierre Thomassen begeleidt ambitieuze organisaties die geen genoegen nemen met louter ‘tevreden’ klanten. Van zijn hand verschenen eerder boeken als Waardering door Klanten, Klanttevredenheid: de Zin en Onzin en De Customer Delight Strategie. Eric de Haan is voorzitter van Stichting Gouden Oor en initiator van de Gouden Oor Awards. Hij schreef onder meer De Tao van Service en ontwikkelde het spel ServiceGuru.

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 is in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode 3e kwartaal van 2015 tot en met juli 2016 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben. Vorig jaar won het boek ‘Online Brand Identity’ van Joris Merks.

De andere genomineerden bekijk je hier >>>

 

Cover_Service_ExcellenceHet boek: Service Excellence

Werken aan excellente klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels