artikel

Reputatiemanagement steeds belangrijker voor ziekenhuisorganisaties

Zorgmanagement

ONDERZOEK – De herziening van het zorgstelsel zorgt ervoor dat zorginstellingen zich moeten gaan positioneren. Dit heeft gevolgen voor de marketing- en communicatiefunctie in ziekenhuisorganisaties. Het merendeel van communicatieprofessionals van 30 ziekenhuisorganisaties constateert een toename van de marketing- en communicatiebewustheid in de organisatie. De middelen op marketing- en communicatiegebied lijken echter nog beperkt. Van de 30 onderzochte ziekenhuisorganisaties heeft 50% geen marketingafdeling of -functies en 40% heeft geen communicatiemanager. Dit zijn enkele uitkomsten van recent onderzoek dat is uitgevoerd door Bureau voor Zorgcommunicatie. Het bureau ziet in reputatiemanagement een belangrijke strategie dat kan helpen bij de strategische positionering van ziekenhuisorganisaties.

Het onderzoek is begin 2008 afgerond in opdracht van Bureau voor Zorgcommunicatie in samenwerking met onderzoeksbureau Ruigrok | NetPanel en werd uitgevoerd door twee eindejaarsstudenten van Hogeschool Windesheim.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels