• Nieuwsbrieven
  • MI Academy
  • Docentexemplaar
  • Boeken
  • Webshop
  • Contact
  • Over ons

Management Impact

Inspireert, verbindt en brengt verder

  • Home
  • Innovatie
  • Kwaliteit
  • Leiderschap
  • Organisatie
  • Strategie
  • Verandermanagement
  • Zorgmanagement
  • Artikel18 jul 2022

    Bijna helft managers eist hbo-niveau van supportprofessional

    Organisatie

    Bijna de helft (43%) van de managers en directeuren vindt het van cruciaal belang dat een supportprofessional minimaal hbo-niveau heeft. Dit blijkt uit onderzoek van Schoevers, het opleidingsinstituut voor startende en ervaren managementsupportprofessionals, onder ruim 500 leidinggevenden, managers en directeuren in Nederland. Mogelijk heeft dit te maken met het feit dat supportprofessionals door de helft van de managers worden gezien als co-manager (50%) en als belangrijke sparringpartner in strategische zaken (53%). Naast opleiding zijn ook ervaring en motivatie belangrijk in het selectieproces. Voor de meerderheid (62%) van de managers en directeuren weegt bij het aannemen van een supportprofessional motivatie het zwaarst mee.

    Kenmerkende eigenschappen supportprofessional

    Ook het karakter van een persoon is bepalend voor het selecteren van een supportprofessional. Volgens managers en directeuren zijn meedenkend (17%), zelfstandig (17%) en stressbestendig (15%) de belangrijkste eigenschappen van de ideale supportprofessional. Naast het hebben van bepaalde eigenschappen, wordt ook gekeken naar digitale skills. Driekwart (74%) van managend Nederland vindt het belangrijk dat een supportprofessional veel digitale kennis heeft. Ook vindt de meerderheid (66%) het belangrijk dat supportprofessionals zich regelmatig ontwikkelen door het volgen van een cursus, opleiding of training.

    Leestip
    Niets meer missen?
    Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief

    Rob Rijbroek, directeur Schoevers: “Het is goed dat managers en directeuren een bepaald beeld voor ogen hebben als ze op zoek gaan naar een supportprofessional. De ideale supportprofessional bestaat natuurlijk niet, maar er zijn wel bepaalde factoren die de samenwerking tussen manager en supportprofessional tot een succes maken. Dat heeft zeker te maken met eigenschappen als meedenkend vermogen en zelfstandigheid, maar ook de mate waarin iemand bereid is om aan zijn of haar ontwikkeling te werken, is bepalend voor het verloop van de samenwerking. Door de technologische ontwikkelingen is het bijvoorbeeld belangrijk dat een supportprofessional de juiste digitale vaardigheden heeft, maar bijvoorbeeld ook op de hoogte is van trends in het vakgebied. Een cursus of opleiding is een goede manier om als supportprofessional aan je ontwikkeling te werken.”

    Bron: Schoevers

    Laatste update: 18 jul 2022

    Reageren op dit artikel

    Gerelateerde tags

    digitalisering HR-management HRM leidinggeven Organisatie

    Verder lezen

    17 aug 2022Organisatie
    Doop je pen niet in de company’s inkt
    9 aug 2022Organisatie
    Asteya: niet stelen
    8 aug 2022Organisatie
    Feedback van Rambo
    2 aug 2022Organisatie
    Weet jij het nog? Hoe gedraag je je nu het beste op de werkvloer? - Podcast
    29 jul 2022Organisatie
    Antropologisch vakantiedoeboek
    28 jul 2022HRM
    In strijd met de wet: 3 op 10 werkenden heeft verbod op nevenwerkzaamheden in contract staan
  • Blogs organisatie

    Zie je organisatie niet als bedrijf, maar als opleidingsinstituut’6 apr 2022
    Hard werken is helemaal zo gek nog niet5 apr 2022
    Oproep aan de ambitieuze opdrachtgever: bezinning tijdens de kerstperiode!10 dec 2021
    Leven met een zeven28 okt 2021
    Magiërs zeggen dingen die niemand anders zegt12 aug 2021
  • Boeken organisatie

    Machiavelli op de werkvloer
    Sturen op resultaat
    Handboek Recruitment & Employer Branding
    SnappStorySnappStory
    BEgrip: Werken met complexiteit voor de publieke professional
    Ethiek: emoties & argumenten
  • Nieuwsbrief

    Niets meer missen van Management Impact? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief.
    • *
    • Hidden
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Recente reacties

    • Ina Vogel op DISC en MBTI zijn bagger, op één ding na
    • Martin Buil op Jouw medewerkers ontspannen op vakantie? Mooi niet!
    • Ed op Hoe geef je emoties een plek op het koude scherm?
    • ronald op Service design thinking: de ideale situatie als vertrekpunt
    • lee op Wat je als manager kunt leren van een psychopaat
  • Gratis downloads organisatie

    Whitepaper: Diversiteit en Verandering
    Whitepaper: Met de opgave verbonden
    Whitepaper: het beste van 2017
  • Management Impact

    • Over ons
    • Contact
    • Nieuwsbrieven
    • Linkedin
    • Webshop
    • Events
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy en Cookie

    Thema’s

    • Verandermanagement
    • Leiderschap
    • Innovatie
    • Project & Proces
    • Kwaliteit
    • Zorgmanagement
    • Strategie
    • Persoonlijke groei

    Categorie

    • Video’s
    • Blogs
    • Podcasts
    • Whitepapers
    • Congressen
    • Boeken

    Verder

    • Leren Veranderen
    • Veranderen als samenspel
    • Coachlink
    • Boekensites
    • M&O
    • Sigma
    • Boom
    vakmedianet

    Copyright: Boom uitgevers Amsterdam BV
    Op gebruik van deze site zijn onze Algemene voorwaarden Privacy policy en Cookie reglement van toepassing