• Nieuwsbrieven
  • MI Academy
  • Docentexemplaar
  • Boeken
  • Webshop
  • Contact
  • Over ons

Management Impact

Inspireert, verbindt en brengt verder

  • Home
  • Innovatie
  • Kwaliteit
  • Leiderschap
  • Organisatie
  • Strategie
  • Verandermanagement
  • Zorgmanagement
  • Artikel19 apr 2016

    Hoe overtuig je managers om businessplannen te vermijden?

    Businessmodellen

    Hoe overtuigen we het management om businessplannen links te laten liggen en een cultuur te omarmen die zich richt op het testen van nieuwe bedrijfsideeën?

    In deze blog leggen we uit hoe je de slechte gewoonte om gedetailleerde bedrijfsplannen te schrijven kunt bestrijden. Ook helpen we je de waarde van testen uit te leggen.
    In een eerdere vraag-en-antwoordsessie van StratChat werd ons gevraagd hoe teams het management zouden kunnen overtuigen om bedrijfsplannen links te laten liggen in de vroege stadia van het ontwikkelen van nieuwe ideeën.

    Fout: gedetailleerd bedrijfsplan
    Het is een gewoonte binnen bedrijven: individuen en teams hebben goede ideeën genoeg om waarde te creëren voor hun klanten en het bedrijf. De eerste reactie van het management: een idee eruit pikken en mensen instrueren om een gedetailleerd bedrijfsplan op te stellen. Lees de hele blog van Kavi Guppta.

    Laatste update: 10 dec 2019

    Reageren op dit artikel

    Gerelateerde tags

    Verder lezen

    18 jan 2021Businessmodellen
    Business Model Monday: van lineair naar circulair
    11 jan 2021Businessmodellen
    Business Model Monday: Van incrementeel naar exponentieel
    5 jan 2021Businessmodellen
    ‘Mensen kopen niet jouw dienst of product, ze kopen jouw verhaal’
    7 dec 2020Businessmodellen
    Business Model Monday: van fysiek naar digitaal
    23 nov 2020Businessmodellen
    Business Model Monday: Van aandeelhouder naar stakeholder met Unilever
    16 nov 2020Businessmodellen
    Business Model Monday: Van product naar dienst met Swapfiets

    Geef een reactie Antwoord annuleren

    Lees voordat u gaat spelen de spelregels

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    • Het Groot Online Werkvormenboek
  • Reflectief en krachtig veranderen in het NU

  • Boeken businessmodellen

    The 10x Growth Machine (Engels)
    Managementboek van het Jaar
  • Recente reacties

    • Martin van Staveren op Complexiteit: wat is het én wat kan je er mee?
    • Cor Lubach op Complexiteit: wat is het én wat kan je er mee?
    • Harm op Zelfsturing: kaders zijn absolute voorwaarde
    • tarsi windey op ‘Het streven naar geluk kan en mag onze taak niet zijn’ – Longread
    • De sociale textuur van Schouwen-Duiveland – Ria Geluk (75) blijft breien – Ithaca op Annemieke Roobeek: ‘Vergroot innovatiekracht in een ecosysteem’
  • Nieuwsbrief

    Niets meer missen van Management Impact? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief.
    • *
  • Management Impact

    • Over ons
    • Contact
    • Nieuwsbrieven
    • Linkedin
    • Webshop
    • Events
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy en Cookie

    Thema’s

    • Verandermanagement
    • Leiderschap
    • Innovatie
    • Project & Proces
    • Kwaliteit
    • Zorgmanagement
    • Strategie
    • Persoonlijke groei

    Categorie

    • Video’s
    • Blogs
    • Podcasts
    • Whitepapers
    • Congressen
    • Boeken

    Verder

    • Leren Veranderen
    • Veranderen als samenspel
    • Coachlink
    • Boekensites
    • M&O
    • Sigma
    • Boom
    vakmedianet

    Copyright: Boom uitgevers Amsterdam BV
    Op gebruik van deze site zijn onze Algemene voorwaarden Privacy policy en Cookie reglement van toepassing