• Nieuwsbrieven
  • MI Academy
  • Docentexemplaar
  • Boeken
  • Webshop
  • Contact
  • Over ons

Management Impact

Inspireert, verbindt en brengt verder

  • Home
  • Innovatie
  • Kwaliteit
  • Leiderschap
  • Organisatie
  • Strategie
  • Verandermanagement
  • Zorgmanagement
  • Artikel12 jan 2016

    Innovatie: kan jouw bedrijf een Kodak-moment krijgen?

    Businessmodellen

    Innovatie en faillissement liggen dicht bij elkaar.

    Goede innovatie hoeft niet noodzakelijkerwijs verbonden te zijn aan een product of technologie als de waardepropositie waarde creëert voor je klanten en als je businessmodel waarde creëert voor het bedrijf. Goede businessmodel-innovatie start met cultuur.

    Jouw bedrijf kan nog zo innovatief zijn, een faillissement is nooit onmogelijk. Neem Kodak als voorbeeld. Een innovatief bedrijf, maar dat zorgde er niet voor dat het bedrijf alsnog over de kop ging. Ondanks dat Kodak de basistechnologie uitvond die nog steeds in digitale camera’s word gebruikt, was de technologie-innovatie van het bedrijf niet sterk genoeg om een businessmodel te ondersteunen dat toekomstige groei zou waarborgen.
    Lees de hele blog van Kavi Guppta.

    Laatste update: 10 dec 2019

    Reageren op dit artikel

    Gerelateerde tags

    Verder lezen

    18 jan 2021Businessmodellen
    Business Model Monday: van lineair naar circulair
    11 jan 2021Businessmodellen
    Business Model Monday: Van incrementeel naar exponentieel
    5 jan 2021Businessmodellen
    ‘Mensen kopen niet jouw dienst of product, ze kopen jouw verhaal’
    7 dec 2020Businessmodellen
    Business Model Monday: van fysiek naar digitaal
    23 nov 2020Businessmodellen
    Business Model Monday: Van aandeelhouder naar stakeholder met Unilever
    16 nov 2020Businessmodellen
    Business Model Monday: Van product naar dienst met Swapfiets

    Geef een reactie Antwoord annuleren

    Lees voordat u gaat spelen de spelregels

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    • Het Groot Online Werkvormenboek
  • Reflectief en krachtig veranderen in het NU

  • Boeken businessmodellen

    The 10x Growth Machine (Engels)
    Managementboek van het Jaar
  • Recente reacties

    • Martin van Staveren op Complexiteit: wat is het én wat kan je er mee?
    • Cor Lubach op Complexiteit: wat is het én wat kan je er mee?
    • Harm op Zelfsturing: kaders zijn absolute voorwaarde
    • tarsi windey op ‘Het streven naar geluk kan en mag onze taak niet zijn’ – Longread
    • De sociale textuur van Schouwen-Duiveland – Ria Geluk (75) blijft breien – Ithaca op Annemieke Roobeek: ‘Vergroot innovatiekracht in een ecosysteem’
  • Nieuwsbrief

    Niets meer missen van Management Impact? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief.
    • *
  • Management Impact

    • Over ons
    • Contact
    • Nieuwsbrieven
    • Linkedin
    • Webshop
    • Events
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy en Cookie

    Thema’s

    • Verandermanagement
    • Leiderschap
    • Innovatie
    • Project & Proces
    • Kwaliteit
    • Zorgmanagement
    • Strategie
    • Persoonlijke groei

    Categorie

    • Video’s
    • Blogs
    • Podcasts
    • Whitepapers
    • Congressen
    • Boeken

    Verder

    • Leren Veranderen
    • Veranderen als samenspel
    • Coachlink
    • Boekensites
    • M&O
    • Sigma
    • Boom
    vakmedianet

    Copyright: Boom uitgevers Amsterdam BV
    Op gebruik van deze site zijn onze Algemene voorwaarden Privacy policy en Cookie reglement van toepassing