• Nieuwsbrieven
  • MI Academy
  • Docentexemplaar
  • Boeken
  • Webshop
  • Contact
  • Over ons

Management Impact

Inspireert, verbindt en brengt verder

  • Home
  • Innovatie
  • Kwaliteit
  • Leiderschap
  • Organisatie
  • Strategie
  • Verandermanagement
  • Zorgmanagement

Artikel29 jan 2021

Online werkvorm: Guilty pleasure

Kwaliteitsmanagement

Geert is leidinggevende van een salesteam dat gewend is vanuit
huis te werken. Het werken op afstand heeft heel veel voordelen, maar een van de nadelen is dat het lastig is om met elkaar in verbinding te blijven. Ze bellen veel en hebben wekelijks overleg over vooral inhoudelijke zaken. Zo af en toe organiseert Geert daarom een activiteit waarin juist helemaal niet over het werkgesproken wordt. Hij heeft hele goede herinneringen aan de
online borrel waarin ze de werkvorm Guilty pleasure hebben gebruikt. Vooral omdat ze heel veel gelachen en meegezongen hebben met alle hilarische nummers die iedereen had ingebracht.

Hoe het werkt

Iedereen mailt de titel van een liedje dat hij geweldig vindt, maar waarvoor hij zich enigszins geneert. De begeleider draait de liedjes, de deelnemers proberen te raden van wie welke guilty pleasure is.

Waarom

Muziek is persoonlijk, muziek laat iets zien van mensen en verbindt. Deze werkvorm onthult en geeft verbinding en plezier.

stap 0 Voorbereiden

Vraag de deelnemers om jou de titel van een liedje te mailen dat zij geweldig vinden maar waarvoor zij zich eigenlijk generen. Ofwel: hun guilty pleasure.

Maak voor jezelf een afspeellijst van de nummers die iedereen heeft ingediend. Maak duo’s en een antwoordformulier om de winnaar te kunnen bepalen.

Stap 1 Afspelen

Open de bijeenkomst, quiz of borrel. Speel de nummers (gedeeltelijk) af en vraag iedereen om voor zichzelf op te schrijven van wie hij denkt dat dit de guilty pleasure is.

Het Groot Online Werkvormenboek
Meer info en bestellen in ozne Businezz-shop

Stap 2 Controleren

Speel eerst het hele spel, controleer daarna de antwoorden. Vraag iedereen om zijn antwoorden te appen of te mailen aan een collega (deel de lijst van duo’s op het scherm of chat). Deel het antwoordformulier en vraag elkaars antwoorden te controleren.

Stap 3 Vieren

Laat deelnemers de scores in de chat zetten en zet de winnaar in het zonnetje door nogmaals zijn guilty pleasure te draaien.

Bron: Het Groot Online Werkvormenboek

Door: Angela Talen, Sasja Dirkse, Annemarieke van Rumpt, Lotte Bons

Laatste update: 29 jan 2021

Reageren op dit artikel

Gerelateerde tags

Aan de slag Online werkvormen samenwerken werkvormen

Verder lezen

24 jun 2022Kwaliteitsmanagement
Het A3 voortgangsgesprek: een stappenplan
2 jun 2022Kwaliteitsmanagement
De vier kernelementen van een procesontwerp
2 jun 2022Kennisfestival
Vliegende KPI’s en de faalparadox
23 mei 2022Kwaliteitsmanagement
Geraakt worden als basis voor goede samenwerking (Longread)
9 mei 2022Kwaliteitsmanagement
Zes succesfactoren voor - hybride- organiseren
5 mei 2022Kwaliteitsmanagement
Hoe(zo) management? Beer, Jaques en Hoebeke over de waarde van hiërarchie (longread)

Geef een antwoord

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

  • Collegereeks Vrouwelijk Leiderschap
  • Blogs kwaliteitsmanagement

    Hoe ziet de complimentenprocedure eruit? (Met podcast)1 mrt 2022
  • Boeken kwaliteitsmanagement

    Zeg dat nog eens
  • Nieuwsbrief

    Niets meer missen van Management Impact? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief.
    • *
    • Hidden
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Recente reacties

    • Ina Vogel op DISC en MBTI zijn bagger, op één ding na
    • Martin Buil op Jouw medewerkers ontspannen op vakantie? Mooi niet!
    • Ed op Hoe geef je emoties een plek op het koude scherm?
    • ronald op Service design thinking: de ideale situatie als vertrekpunt
    • lee op Wat je als manager kunt leren van een psychopaat
  • Management Impact

    • Over ons
    • Contact
    • Nieuwsbrieven
    • Linkedin
    • Webshop
    • Events
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy en Cookie

    Thema’s

    • Verandermanagement
    • Leiderschap
    • Innovatie
    • Project & Proces
    • Kwaliteit
    • Zorgmanagement
    • Strategie
    • Persoonlijke groei

    Categorie

    • Video’s
    • Blogs
    • Podcasts
    • Whitepapers
    • Congressen
    • Boeken

    Verder

    • Leren Veranderen
    • Veranderen als samenspel
    • Coachlink
    • Boekensites
    • M&O
    • Sigma
    • Boom
    vakmedianet

    Copyright: Boom uitgevers Amsterdam BV
    Op gebruik van deze site zijn onze Algemene voorwaarden Privacy policy en Cookie reglement van toepassing