• Nieuwsbrieven
  • MI Academy
  • Docentexemplaar
  • Boeken
  • Webshop
  • Contact
  • Over ons

Management Impact

Inspireert, verbindt en brengt verder

  • Home
  • Innovatie
  • Kwaliteit
  • Leiderschap
  • Organisatie
  • Strategie
  • Verandermanagement
  • Zorgmanagement

Artikel26 nov 2020

PIM Marketing Literatuur Prijs voor Marketing Design, Online invloed beste studieboek

Strategie

Het boek ‘Marketing Design met Customer Journey Mapping’ van Boom uitgevers Amsterdam is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur Eveline van Zeeland stelt met haar boek dat marketing veelomvattend is. Het winnende boek handelt over het begrijpen van je klanten én het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je doelgroepen. Zonder het onderzoekende los te laten, legt dit boek de nadruk op het ontwerpende en creatieve karakter van marketing.

Eveline van Zeeland doet een gewaagde maar geslaagde poging om marketing, customer experience, design en neuromarketing te combineren, met als doel marketeers aan te zetten tot een meer op analyse gebaseerde creativiteit.

Juryvoorzitter Hans Molenaar: “Deze combinatie hebben we nog niet eerder gezien. Het boek Marketing Design beschrijft compleet en degelijk hoe klantbeleving is te analyseren om daarna met die kennis de beste en voor de klant waardevolle oplossingen te creëren. De auteur blijft niet steken in vergezichten maar biedt een concrete aanpak met per fase veel praktische tools die uitnodigen om direct mee aan de slag te gaan.”

Marketing Design met Customer Journey mapping
Bestel dit prijswinnende boek op Businezz

Eveline van Zeeland werkt als Associate Lector Smart Marketing en Strategie op de Fontys Hogeschool Marketing en is bezig met een promotiestudie aan de Universiteit van Twente. De jury roemt de aandacht voor creativiteit binnen marketing met het combineren van klantbeleving en de context waarin de klant zich bevindt.

Online invloed wint prijs voor beste studieboek

Dit jaar gaat de prijs voor het beste Marketing Studieboek naar ‘Online invloed’ van Bas Wouters en Joris Groen. Ook dat boek is uitgegeven door Boom uitgevers Amsterdam.

Goede studieboeken zijn van groot belang voor de bijscholing van ervaren marketeers. Permanente educatie voor marketeers is keiharde noodzaak geworden. Daarom heeft PIM een aparte prijs voor het beste Marketing Studieboek. Dit jaar is dat: ‘Online invloed’, geschreven door psycholoog en webdesigner Joris Groen en overtuigingsgoeroe Bas Wouters.

Online invloed
Ook dit boek bestel je op Businezz

Met ‘Online invloed’ omschrijven zij in hun boek hoe je de (nieuwe) onlinetechnieken kunt inzetten voor het realiseren van conversie en retentie van klanten, hoe je afhakers verleidt om weer aan te haken, hoe je de online marketingactiviteiten goed in de grip houdt. Dit boek blinkt uit doordat het op een heel praktische wijze bewezen theorieën uit de gedragspsychologie concreet toepast binnen het digitale marketingvakgebied. De jury vond dit naast het beste studieboek van het jaar vooral ook een must-read voor iedere zichzelf serieus nemende marketeer van nu.

Bron: PIM

Laatste update: 26 nov 2020

Reageren op dit artikel

Gerelateerde tags

Bas Wouters Eveline van Zeeland Joris Groen marketing online invloed Strategie

Verder lezen

15 jun 2022Businessmodellen
Een hipster, een hacker en een hustler
10 mei 2022Strategie
Strategie van het papier af
4 mei 2022MVO
Podcast: Think big, start small and have fun
2 mei 2022Kwaliteitsmanagement
Wat is bedrijfsvoering?
2 mei 2022MVO
Het 4C Veerkrachtmodel uitgelegd
22 apr 2022Strategie
Volledig datagedreven blijkt grotere uitdaging dan gedacht

Geef een antwoord

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

  • Collegereeks Vrouwelijk Leiderschap
  • Blogs strategie

    Met Brad Pitt aan de Zeeuwse kust12 okt 2020
    Is risicomanagement niet integer?26 aug 2020
    Vrijheid eist risico’s1 mei 2020
    Is corona het kantelpunt naar een nieuw sociaal stelsel?10 apr 2020
    Fuck geluk, ga gewoon aan het werk!25 feb 2020
  • Boeken strategie

    Handboek Recruitment & Employer Branding
    BEgrip: Werken met complexiteit voor de publieke professional
    Start-up: van idee tot exit
    Regisseer de keten
    Handboek communicatiestrategie
    Financieel Memo 2020
  • Nieuwsbrief

    Niets meer missen van Management Impact? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief.
    • *
    • Hidden
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Recente reacties

    • Ina Vogel op DISC en MBTI zijn bagger, op één ding na
    • Martin Buil op Jouw medewerkers ontspannen op vakantie? Mooi niet!
    • Ed op Hoe geef je emoties een plek op het koude scherm?
    • ronald op Service design thinking: de ideale situatie als vertrekpunt
    • lee op Wat je als manager kunt leren van een psychopaat
  • Gratis downloads strategie

    Whitepaper Risicoleiderschap: een begin
    Whitepaper: Business Modellen voor Teams
    Risico is geen probleemWhitepaper: Risico is geen probleem
  • Management Impact

    • Over ons
    • Contact
    • Nieuwsbrieven
    • Linkedin
    • Webshop
    • Events
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy en Cookie

    Thema’s

    • Verandermanagement
    • Leiderschap
    • Innovatie
    • Project & Proces
    • Kwaliteit
    • Zorgmanagement
    • Strategie
    • Persoonlijke groei

    Categorie

    • Video’s
    • Blogs
    • Podcasts
    • Whitepapers
    • Congressen
    • Boeken

    Verder

    • Leren Veranderen
    • Veranderen als samenspel
    • Coachlink
    • Boekensites
    • M&O
    • Sigma
    • Boom
    vakmedianet

    Copyright: Boom uitgevers Amsterdam BV
    Op gebruik van deze site zijn onze Algemene voorwaarden Privacy policy en Cookie reglement van toepassing