• Nieuwsbrieven
  • MI Academy
  • Docentexemplaar
  • Boeken
  • Webshop
  • Contact
  • Over ons

Management Impact

Inspireert, verbindt en brengt verder

  • Home
  • Innovatie
  • Kwaliteit
  • Leiderschap
  • Organisatie
  • Strategie
  • Verandermanagement
  • Zorgmanagement
  • Artikel20 feb 2017

    Service Excellence verkozen tot STIMA Marketing Book of the Year 2016

    Kwaliteitsmanagement

    Het boek ‘Service Excellence’ van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan is uitgeroepen tot STIMA Marketing Book of the Year. Het boek is ook al verkozen tot beste Nederlandstalige marketingboek. Ook voor kwaliteitskundigen is het een waardevol boek dat een model biedt waarmee organisaties zich kunnen richten op het bieden van een uitzonderlijke klantbeleving. Auteur Jean-Pierre Thomassen verzorgt tijdens het 21e Nationaal Kwaliteitscongres een Masterclass. 

    Het model beschrijft 9 bouwstenen die alle negen van belang zijn, maar in de samenhang schuilt de kracht. Service Excellence is geen kunstje of instrument. Werken aan Service Excellence is werken aan een nieuw soort organisatie. Geen project met eindbestemming, maar een reis van de organisatie zonder einde.

    Marketing Book of the Year

    Stimulating Marketing heeft Service Excellence uitgeroepen tot STIMA Marketing Book of the Year.

    Juryvoorzitter Rik Duyck van STIMA legt uit waarom Service Excellence de onderscheiding gewonnen heeft:
    ‘Het boek heeft iets Kotleriaans: stevig model, negen invalshoeken die voortdurend interageren met elkaar, met talrijke korte en duidelijke voorbeelden en cases. Met nadenklijstjes, waarmee je direct aan de slag kunt. Met marketing in een leidende en stuwende rol, maar met veel respect voor de andere functies in het bedrijf.’

    Op 6 december 2016 eindigde het boek ook in de top 3 van de PIM Marketing Literatuurprijs 2016.

    Over het boek

    Klanten steeds weer weten te boeien en aan je organisatie te binden. Het is dé onderscheidende succesfactor – zowel voor het bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen. Noodzakelijke voorwaarde: Service Excellence. Het werken aan een excellente klantgerichtheid tot in de haarvaten van de organisatie. Dag in, dag uit.

    Service Excellence laat zien hoe je excellente klantgerichtheid bereikt vanuit het management- en organisatieperspectief. Raamwerk is het Europese Service Excellence Model en bevat ruim 130 praktijkvoorbeelden, 9 uitgebreide praktijkcases en confronterende checklists. Het is dé roadmap voor een brede laag binnen de organisatie; van directieleden tot aan marketeers en van servicemanagers tot aan administratieve medewerkers.

    Over de auteurs

    Jean-Pierre Thomassen begeleidt ambitieuze organisaties die geen genoegen nemen met louter ‘tevreden’ klanten. Van zijn hand verschenen eerder boeken als Waardering door Klanten, Klanttevredenheid: de Zin en Onzin en De Customer Delight Strategie.

    Auteur Jean-Pierre Thomassen verzorgt tijdens het 21e Nationaal Kwaliteitscongres een Masterclass. 

     

     

     

    Eric de Haan is voorzitter van Stichting Gouden Oor en initiator van de Gouden Oor Awards. Hij schreef onder meer De Tao van Service en ontwikkelde het spel ServiceGuru.

     

     

     

    Lees ook: 

    De 9 bouwstenen van het Service Excellence Model

     

    Laatste update: 20 feb 2017

    Reageren op dit artikel

    Gerelateerde tags

    Kwaliteit Kwaliteitsmanagement marketing service excellence

    Verder lezen

    11 aug 2022Kwaliteitsmanagement
    Lean: Gestandaardiseerd leiderschap
    2 aug 2022Kwaliteitsmanagement
    Toekomstverkenning en leren in het MCS van Nederlandse ziekenhuizen (Longread)
    1 aug 2022Kwaliteitsmanagement
    CMMI: Capability Maturity Model Integration
    27 jul 2022Kwaliteitsmanagement
    Luisteren, positieve verwondering & twijfel: 5× waarom
    24 jun 2022Kwaliteitsmanagement
    Het A3 voortgangsgesprek: een stappenplan
    2 jun 2022Kwaliteitsmanagement
    De vier kernelementen van een procesontwerp

    Geef een antwoord

    Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

  • Blogs kwaliteitsmanagement

    Hoe ziet de complimentenprocedure eruit? (Met podcast)1 mrt 2022
  • Boeken kwaliteitsmanagement

    Zeg dat nog eens
  • Nieuwsbrief

    Niets meer missen van Management Impact? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief.
    • *
    • Hidden
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Recente reacties

    • Ina Vogel op DISC en MBTI zijn bagger, op één ding na
    • Martin Buil op Jouw medewerkers ontspannen op vakantie? Mooi niet!
    • Ed op Hoe geef je emoties een plek op het koude scherm?
    • ronald op Service design thinking: de ideale situatie als vertrekpunt
    • lee op Wat je als manager kunt leren van een psychopaat
  • Management Impact

    • Over ons
    • Contact
    • Nieuwsbrieven
    • Linkedin
    • Webshop
    • Events
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy en Cookie

    Thema’s

    • Verandermanagement
    • Leiderschap
    • Innovatie
    • Project & Proces
    • Kwaliteit
    • Zorgmanagement
    • Strategie
    • Persoonlijke groei

    Categorie

    • Video’s
    • Blogs
    • Podcasts
    • Whitepapers
    • Congressen
    • Boeken

    Verder

    • Leren Veranderen
    • Veranderen als samenspel
    • Coachlink
    • Boekensites
    • M&O
    • Sigma
    • Boom
    vakmedianet

    Copyright: Boom uitgevers Amsterdam BV
    Op gebruik van deze site zijn onze Algemene voorwaarden Privacy policy en Cookie reglement van toepassing