• Nieuwsbrieven
  • MI Academy
  • Docentexemplaar
  • Boeken
  • Webshop
  • Contact
  • Over ons

Management Impact

Inspireert, verbindt en brengt verder

  • Home
  • Innovatie
  • Kwaliteit
  • Leiderschap
  • Organisatie
  • Strategie
  • Verandermanagement
  • Zorgmanagement
  • Artikel26 okt 2017

    Vergroot je klantgerichtheid met 5 simpele dingen

    Verandermanagement

    Er is een manier om stap voor stap de organisatie mee te krijgen en steeds klantgerichter te worden. Over de grote impact van kleine dingen.

    1. Begin elke meeting met een verhaal over de klant
    Nodig iedereen aan de tafel uit een ervaring over een klant te delen. Je zult zien dat door zoiets kleins de mentaliteit in de vergadering kan veranderen.

    2. Ga op zoek naar de kleine irritante zaken van je bedrijf
    Het gaat om zaken waarvan je weet dat de klant ze niet fijn vindt. Probeer te kijken in hoeverre je ze kunt verhelpen. Door elke maand deze dingen in kaart te brengen en ze op te lossen, optimaliseer je de klantbeleving. (Zie je ze zelf niet, vraag het gewoon aan je klant, hij zal ze wel kennen).

    3. Zet elke dag een klant in de spotlight
    Probeer goed te volgen waar je klanten mee bezig zijn. Stuur ze felicitaties als ze iets moois hebben bereikt.

    4. Vraag elke dag feedback aan een klant
    Je gaat op den duur merken dat er dan een continue stroom aan ideeën en feedback op gang komt. Feedback vragen kan op verschillende manieren. Je kunt klanten bellen en vragen wat ze van de dienstverlening vinden, je kunt ze mailen of uitnodigen op de koffie. Klanten maken dit niet vaak mee en zullen je maar al te graag helpen.

    5. Zet klantgerichte medewerkers in het zonnetje
    Goede voorbeelden presenteren is de beste manier om de rest van het team het gewenste gedrag te laten zien.

    Bronnen: frankwatching.com en www.sigmaonline.nl

    Boekentips:

    • Service excellence
    • Marketing 4.0

    Laatste update: 10 dec 2019

    Reageren op dit artikel

    Gerelateerde tags

    klantgerichtheid Professionele ontwikkeling

    Verder lezen

    19 jan 2021Verandermanagement
    Opschalen: een pleidooi voor modern verandermanagement
    12 jan 2021Verandermanagement
    Interveniëren? Ken je doelgroep!
    8 jan 2021Verandermanagement
    Terugkijken: webinar Iedereen verandert met Hans Vermaak
    6 jan 2021Verandermanagement
    Column Eric de Blok: Ik sta even stil, en dat is een hele vooruitgang
    28 dec 2020Verandermanagement
    Niet loslaten, maar anders loslaten
    Arend Ardon Foto: Peter Strelitski/ De Beeldredaktie
    22 dec 2020Verandermanagement
    Arend Ardon over Traag Versnellen

    Geef een reactie Antwoord annuleren

    Lees voordat u gaat spelen de spelregels

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    • Het Groot Online Werkvormenboek
  • Blogs verandermanagement

    Column Eric de Blok: Ik sta even stil, en dat is een hele vooruitgang6 jan 2021
    Niet loslaten, maar anders loslaten28 dec 2020
    De kracht van kleine stapjes10 dec 2020
    Zelfproducerende patronen27 nov 2020
    Plasticiteit bevrijdt26 nov 2020
  • Reflectief en krachtig veranderen in het NU

  • Boeken verandermanagement

    Mintzberg in essentie
    Onmacht - In samenleving en organisatie
    Veranderprogramma's die werken
    Veranderversnellers
    Veranderen als samenspel
    Werken met Leren Veranderen
  • Recente reacties

    • Martin van Staveren op Complexiteit: wat is het én wat kan je er mee?
    • Cor Lubach op Complexiteit: wat is het én wat kan je er mee?
    • Harm op Zelfsturing: kaders zijn absolute voorwaarde
    • tarsi windey op ‘Het streven naar geluk kan en mag onze taak niet zijn’ – Longread
    • De sociale textuur van Schouwen-Duiveland – Ria Geluk (75) blijft breien – Ithaca op Annemieke Roobeek: ‘Vergroot innovatiekracht in een ecosysteem’
  • Nieuwsbrief

    Niets meer missen van Management Impact? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief.
    • *
  • Gratis downloads verandermanagement

    Arend Ardon - Ontketen vernieuwing in je organisatie
    Whitepaper: Veranderen doe je zo!
    Whitepaper: De rol van professionals bij verandering: valkuilen en stappen
  • Management Impact

    • Over ons
    • Contact
    • Nieuwsbrieven
    • Linkedin
    • Webshop
    • Events
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy en Cookie

    Thema’s

    • Verandermanagement
    • Leiderschap
    • Innovatie
    • Project & Proces
    • Kwaliteit
    • Zorgmanagement
    • Strategie
    • Persoonlijke groei

    Categorie

    • Video’s
    • Blogs
    • Podcasts
    • Whitepapers
    • Congressen
    • Boeken

    Verder

    • Leren Veranderen
    • Veranderen als samenspel
    • Coachlink
    • Boekensites
    • M&O
    • Sigma
    • Boom
    vakmedianet

    Copyright: Boom uitgevers Amsterdam BV
    Op gebruik van deze site zijn onze Algemene voorwaarden Privacy policy en Cookie reglement van toepassing