• Nieuwsbrieven
  • MI Academy
  • Docentexemplaar
  • Boeken
  • Webshop
  • Contact
  • Over ons

Management Impact

Inspireert, verbindt en brengt verder

  • Home
  • Innovatie
  • Kwaliteit
  • Leiderschap
  • Organisatie
  • Strategie
  • Verandermanagement
  • Zorgmanagement

Artikel5 dec 2020

Vijf redenen waarom jij een bedrijfsuitje zou moeten organiseren

Ingezonden berichten

Over het algemeen worden bedrijfsuitjes gezien als een leuk extraatje, met name door het personeel. Toch is zo’n uitje met het team veel meer dan alleen een leuk extraatje. Een bedrijfsuitje kan namelijk echt een boost geven aan onderlinge relaties, terwijl de productiviteit op kantoor ook verbeterd kan worden door gezamenlijk iets leuks te gaan doen. Bovendien zijn hierbij ontzettend veel opties. Zo zou je mooie auto’s kunnen huren bij EasyTerra Autohuur en hier een rondrit in maken. Ook kun je een dagje naar Amsterdam toegaan, maar een weekendje Rotterdam is bijvoorbeeld mogelijk. Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden bij het organiseren van een bedrijfsuitje, wat je vanwege de vijf onderstaande redenen zou moeten doen als manager. 

Nieuwe ideeën 

Tijdens een bedrijfsuitje zullen mensen in de meeste gevallen in gesprek raken met collega’s die ze normaal gesproken op kantoor niet elke dag zullen spreken. Ook zou het kunnen dat ze alsnog dezelfde mensen spreken, maar dat ze over heel andere onderwerpen kletsen dan ze normaliter doen op de werkvloer doordat het een ongedwongen sfeer is. Nieuwe ideeën kunnen hierdoor geboren worden. Dit kan bijdragen aan de groei van je personeel of aan je onderneming.

Motivatie

Ook zal de motivatie van de werknemers groeien na een bedrijfsuitje. Dit zal het geval zijn op persoonlijk vlak, maar ook op teamniveau. Dit zal onder andere komen door de gezellige sfeer, maar meestal draagt de open communicatie hier ook aan bij. Dit wordt meestal gecreëerd tijdens een gezamenlijke activiteit. Hierdoor zal het personeel gemotiveerd zijn om nog beter hun best te doen op het werk. Bovendien kan de sympathie naar de management en de directie toe groeien na een bedrijfsuitje. 

Fiscaal aftrekbaar

Voor de baas van het bedrijf zijn de kosten natuurlijk ook zeker van belang. Goed nieuws: bedrijfsuitjes zullen over het algemeen fiscaal aftrekbaar zijn. Wel moet je om dit te kunnen doen voldoen aan twee voorwaarden. Zo moet het bedrijfsuitje voor minimaal driekwart van alle werknemers van de onderneming opengesteld zijn. Ook driekwart van een specifieke afdeling is hierbij mogelijk. Daarnaast moet het bedrijfsuitje tevens een gezamenlijk karakter hebben.

Vergaderen en vieren

Bovendien kun je tijdens een bedrijfsuitje tegelijk vergaderen en vieren. In werkelijkheid zul je dit natuurlijk niet tegelijk doen, maar juist achter elkaar. Je kunt op deze manier als werkgever of als manager perfect het noodzakelijke en het aangename combineren. Dit is met name een leuk idee als je bijvoorbeeld de jaarcijfers van het bedrijf wilt presenteren aan het personeel. Hier kun je een feestelijk tintje aan geven met behulp van een bedrijfsuitje.

Teamspirit

De belangrijkste reden voor het organiseren van een bedrijfsuitje is het verbeteren van de teamspirit. Teamwork makes the dream work, toch? Samen zullen jullie tot de beste ideeën en resultaten komen, waar een bedrijfsuitje zeker bij kan helpen. Dit zal namelijk in de meeste gevallen zorgen voor een betere teamspirit. Met andere woorden, de groep zal een sterkere band hebben. Zo zal het de onderlinge sfeer verbeteren, terwijl de betrokkenheid bij het bedrijf ook wordt verhoogd.  

Laatste update: 10 dec 2020

Reageren op dit artikel

Gerelateerde tags

Ingezonden berichten

Verder lezen

17 jan 2021Ingezonden berichten
Zakendoen in Duitsland anno 2021
17 jan 2021Ingezonden berichten
Managers hebben het niet altijd gemakkelijk
17 jan 2021Ingezonden berichten
3 belangrijke tips voor thuiswerkers
17 jan 2021Ingezonden berichten
3 tips voor time management bij thuiswerken
14 jan 2021Ingezonden berichten
Hoe ga je om met chaotische medewerkers?
13 jan 2021Ingezonden berichten
Traditionele factoring en American factoring: de verschillen

Geef een reactie Antwoord annuleren

Lees voordat u gaat spelen de spelregels

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    • Het Groot Online Werkvormenboek
  • Reflectief en krachtig veranderen in het NU

  • Recente reacties

    • Martin van Staveren op Complexiteit: wat is het én wat kan je er mee?
    • Cor Lubach op Complexiteit: wat is het én wat kan je er mee?
    • Harm op Zelfsturing: kaders zijn absolute voorwaarde
    • tarsi windey op ‘Het streven naar geluk kan en mag onze taak niet zijn’ – Longread
    • De sociale textuur van Schouwen-Duiveland – Ria Geluk (75) blijft breien – Ithaca op Annemieke Roobeek: ‘Vergroot innovatiekracht in een ecosysteem’
  • Nieuwsbrief

    Niets meer missen van Management Impact? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief.
    • *
  • Ingezonden berichten ingezonden berichten

    Zakendoen in Duitsland anno 202117 jan 2021
    Managers hebben het niet altijd gemakkelijk17 jan 2021
    3 belangrijke tips voor thuiswerkers17 jan 2021
  • Management Impact

    • Over ons
    • Contact
    • Nieuwsbrieven
    • Linkedin
    • Webshop
    • Events
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy en Cookie

    Thema’s

    • Verandermanagement
    • Leiderschap
    • Innovatie
    • Project & Proces
    • Kwaliteit
    • Zorgmanagement
    • Strategie
    • Persoonlijke groei

    Categorie

    • Video’s
    • Blogs
    • Podcasts
    • Whitepapers
    • Congressen
    • Boeken

    Verder

    • Leren Veranderen
    • Veranderen als samenspel
    • Coachlink
    • Boekensites
    • M&O
    • Sigma
    • Boom
    vakmedianet

    Copyright: Boom uitgevers Amsterdam BV
    Op gebruik van deze site zijn onze Algemene voorwaarden Privacy policy en Cookie reglement van toepassing