• Nieuwsbrieven
  • MI Academy
  • Docentexemplaar
  • Boeken
  • Webshop
  • Contact
  • Over ons

Management Impact

Inspireert, verbindt en brengt verder

  • Home
  • Innovatie
  • Kwaliteit
  • Leiderschap
  • Organisatie
  • Strategie
  • Verandermanagement
  • Zorgmanagement
  • Artikel2 dec 2015

    Why we work

    Kwaliteitsmanagement

    Waarom staan we iedere ochtend op om naar ons werk te gaan? Natuurlijk, er moet brood op de plank, maar dat is niet alles, zegt de Amerikaanse psycholoog Barry Schwartz in deze video. 

    Werk moet uitdagend zijn, stimulerend en betekenisvol, zegt Schwartz. En toch doet een overgrote meerderheid van de mensen werk dat eentonig en geestdodend is.
    De vader van de industriële revolutie, Adam Smith, meende dat de mensen van nature lui zijn. Zo werd het fabriekssysteem bedacht waarin mensen saai werk deden. Maar het is niet waar dat er geen goed personeel te vinden is. Het is wel waar dat je geen goed personeel kunt vinden als je werk biedt dat vernederend en zielloos is.

    Barry Schwartz legt verantwoordelijkheid bij de hedendaagse organisaties om ‘idea technology’ te stimuleren. Welke menselijke aard wilt u helpen vormgeven?

     

    Ted Talk Barry Schwartz: ‘The way we think about work is broken’

    Laatste update: 02 dec 2015

    Reageren op dit artikel

    Gerelateerde tags

    Barry Schwartz Kwaliteit Kwaliteitsmanagement

    Verder lezen

    11 aug 2022Kwaliteitsmanagement
    Lean: Gestandaardiseerd leiderschap
    2 aug 2022Kwaliteitsmanagement
    Toekomstverkenning en leren in het MCS van Nederlandse ziekenhuizen (Longread)
    1 aug 2022Kwaliteitsmanagement
    CMMI: Capability Maturity Model Integration
    27 jul 2022Kwaliteitsmanagement
    Luisteren, positieve verwondering & twijfel: 5× waarom
    24 jun 2022Kwaliteitsmanagement
    Het A3 voortgangsgesprek: een stappenplan
    2 jun 2022Kwaliteitsmanagement
    De vier kernelementen van een procesontwerp

    Geef een antwoord

    Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

  • Blogs kwaliteitsmanagement

    Hoe ziet de complimentenprocedure eruit? (Met podcast)1 mrt 2022
  • Boeken kwaliteitsmanagement

    Zeg dat nog eens
  • Nieuwsbrief

    Niets meer missen van Management Impact? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief.
    • *
    • Hidden
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Recente reacties

    • Ina Vogel op DISC en MBTI zijn bagger, op één ding na
    • Martin Buil op Jouw medewerkers ontspannen op vakantie? Mooi niet!
    • Ed op Hoe geef je emoties een plek op het koude scherm?
    • ronald op Service design thinking: de ideale situatie als vertrekpunt
    • lee op Wat je als manager kunt leren van een psychopaat
  • Management Impact

    • Over ons
    • Contact
    • Nieuwsbrieven
    • Linkedin
    • Webshop
    • Events
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy en Cookie

    Thema’s

    • Verandermanagement
    • Leiderschap
    • Innovatie
    • Project & Proces
    • Kwaliteit
    • Zorgmanagement
    • Strategie
    • Persoonlijke groei

    Categorie

    • Video’s
    • Blogs
    • Podcasts
    • Whitepapers
    • Congressen
    • Boeken

    Verder

    • Leren Veranderen
    • Veranderen als samenspel
    • Coachlink
    • Boekensites
    • M&O
    • Sigma
    • Boom
    vakmedianet

    Copyright: Boom uitgevers Amsterdam BV
    Op gebruik van deze site zijn onze Algemene voorwaarden Privacy policy en Cookie reglement van toepassing