Bedrijfsreputatie en de gevolgen van reputatieschade zijn de belangrijkste strategische risico's voor grote ondernemingen. 81 procent van de respondenten...
Leiders moeten weten hoe ze warmte uit kunnen stralen. Ook moeten ze niet hameren op hun competenties om te bewijzen dat ze goede leiders zijn, maar moeten ze...
KLM Passenger Services hanteert het Afrikaanse managementprincipe Kgotla om de communicatie tussen de afdelingen te verbeteren. Kgotla betekent teamspirit...
Je vindt ze overal, ook op de werkplek: types waar je het liefst met een boog omheen loopt. Helaas zijn ze niet altijd te vermijden; erger nog: soms moet je er mee...
In trainingen is het vrij gebruikelijk dat er tranen vloeien. Dat is niet ook gek. Mensen zijn bang dat het onprofessioneel overkomt als je je emoties niet onder...
Business Proces Management (BPM) wordt vaak genoemd als dé bepalende factor voor bedrijfssucces. Peter Noordam en Dave Stam onderzochten in hoeverre...
Goed managen leer je niet door in een zaaltje naar een managementgoeroe te luisteren, maar door samen met anderen je eigen acties te bespiegelen. Dat zegt oer-managementgoeroe...