Productmanagers, strategische beslissers, ontwikkelaars en marketeers hebben behoefte aan nieuwe inzichten en een verfrissende aanpak om innovatie daadwerkelijk te realiseren en de succeskansen te verhogen. Wij noemen dat Innovation Delivery, het realiseren van nieuwe ideeën om waarde te creëren.
De essentie van Innovation Delivery is kansen te vergroten en risico’s te verkleinen: kansen om met nieuwe technische mogelijkheden behoeften van mensen te laten vervullen; risico’s op technisch falen, slechte implementatie en op marktfalen. We maken daarbij gebruik van recente inzichten uit uiteenlopende vakgebieden en brengen de praktische implicaties in samenhang bij elkaar en maken het geheel toepasbaar. De drie hoofdbronnen van Innovation Delivery zijn marketing: de taal van het management; techniek: de wereld van ingenieurs, specialisten en research & development; en projectmanagement: de taal van de consultants, trainers en veranderkundigen. Het model dat de samenhang beschrijft tussen de competenties, het innovatieproces en de fasen heet het Innovation Delivery Model (ID Model). Innoveren als driepoot Innovatie ontstaat vaak vanuit een idee voor een nieuw product, een technologische doorbraak of bij een vraag uit de markt. Er is daarbij eigenlijk geen vast begin of einde aan te wijzen. Innoveren doen we continu. Om dit proces succesvol te laten zijn vereist innovatie drie essentiële competenties van u, uw team(s) en uw organisatie. Als we een van deze drie competenties missen gaat het fout. Net als een melkkruk, als een van de drie poten ontbreekt, valt de kruk om.- Zien Visie, zien van behoeften in de markt, zicht op de toekomst, doel en weg daarnaar toe.
- Verbinden Verbanden leggen tussen ideeën, mensen en kennis; samenwerken met de klant, interne en externe expertises; partnerships.
- Doen Bevlogenheid, verandering verankeren, overtuigingskracht om mensen mee te krijgen en het idee verzilveren.