artikel

Strategisch managen in turbulente tijden

Over ons

Dit boek beschrijft een nieuw paradigma over strategisch managen. Het is bedoeld voor leiders om in turbulente tijden een toekomstbestendige koers te kunnen blijven varen door de juiste strategische keuzes te maken en door te voeren. Oude en bekende strategiemodellen en -theorieën en aanpakken zijn immers nauwelijks nog bruikbaar in dit tijdperk waarin de turbulentie alsmaar toeneemt als gevolg van onder andere een aanzwellende digitale revolutie, politieke instabiliteit en klimaatverandering.

Strategisch managen in turbulente tijden

Vanuit hun jarenlange ervaring als leider, consultant en docent strategisch management reiken de auteurs onder andere een holistische manier van kijken naar organisaties aan, evenals een nieuwe manier van denken over toekomstbestendigheid. Daarbij hanteren zij een duidelijke taakopvatting voor leiders en introduceren zij een dynamische manier van werken terwijl je een toekomstbestendige koers vaart. Vernieuwende bedrijfs- en organisatiekundige inzichten en opvattingen over strategisch management worden rijkelijk voorzien van aansprekende voorbeelden en praktische tools en instrumenten. Bovendien plaatsen de auteurs bekende strategiemodellen en -theorieën in een heldere context. Je kunt er direct mee aan de slag.

De auteurs bieden een nieuwe benadering en taal aan met verfrissende en uitdagende terminologie. Het boek biedt houvast aan zittende en aankomende leiders, hun adviseurs, professionals en studenten die zich verder willen bekwamen in strategische managementvraagstukken. Het boek verschaft bovendien bruikbare inzichten voor bestuurders, toezichthouders en commissarissen om toezicht te kunnen houden op de toekomstbestendigheid van hun organisaties.

Strategisch managen in turbulente tijden

Strategisch managen in turbulente tijden

Over de auteurs

Dr. ir. Norbert Greveling (links) adviseert bestuurders en directies bij strategische vraagstukken en begeleidt hen tot en met de realisatie van voorgenomen strategische veranderingen en initiatieven. Norbert werkt zelfstandig als managementconsultant en procesbegeleider vanuit Business Fit-ality, een adviesbureau dat hij in 2004 heeft opgericht. Sinds 2013 is hij als docent op het gebied van strategisch management verbonden aan Business School Nederland, onder andere in het DBA-programma in China. Hij heeft verschillende publicaties op zijn naam staan, waaronder Aantrekkingskracht (2009) en De ondernemende manager (2011).

Ir. Roland Bushoff begeleidt organisaties bij het maken van strategische keuzes en het realiseren van strategische veranderingen. Roland is als managementconsultant werkzaam bij Voogt Pijl & Partners en heeft daarvoor jarenlang gewerkt als partner bij Twynstra Gudde. Daarnaast is hij als associate professor voor strategisch management verbonden aan Business School Nederland waar hij docent is in het MBA-programma. Hij is (mede)auteur van onder andere Business simplicity, Resultaatverbetering door focus op eenvoud (2012) en Op weg naar nieuwe businessmodellen; Verzekeraars aan zet (2013).

Reageer op dit artikel